søndag den 1. september 2013



Antikkens Don Juan: Del 2

Skal du have af den af en svane, Leda?

Som den potente gud, som jeg nu en gang er, skal i ikke snydes for denne lidt uartige del 2 af mit liv som kvindebedårer. Da Hera tit bliver arrig, når jeg får lettet ventiltrykket af mine valfarter til soveværelser uden for Olympen, bliver jeg nødt til at ty til forklædninger.

Den sjoveste historie var den gang jeg tog form som en svane for at have kønslig omgang med kongedatteren Leda. Sammen med Leda fik jeg ikke mindre end fire børn!

Men legen stopper slet ikke her, næ nej du, tværtimod!

For jeg har da også givet liv til et utal af græske helte og heltinder med damer uden for ægteskabet. Blandet andet har jeg fået Herakles med Alkmene.

Derudover er jeg da også far til en række guder. Apollon og Artemis med Leto, Hermes med Maia, Dionysos med Semele og som nævnt i det tidligere indlæg, Athene og Ares.
Særdeles leveringsdygtig

Zeus - At score som en svane er ikke en udfordring!










Ingen kommentarer:

Send en kommentar