søndag den 1. september 2013


En magtkamp uden lige

Min far Kronos var begejstret for Struer

Som jeg nævnte i mit første indlæg var min start på livet en noget rodet affære. Det hele startede, inden jeg blev født, at min Far Kronos hørte forfærdelige profetier om at hans børn ville vælte ham fra tronen og i sin paniske angst slugte han mine fem søskende. Heldigvis var min mor Rheia så snedig at udlevere 
en sten i stedet for mig. Derefter blev jeg gemt og opfostret i en hule på Idabjerget på Kreta. 

Da havde jeg vokset mig stor og stærk tog jeg tilbage til min far, skar maven op på ham, befriede mine søskende og kylede min vanvittige far ned i Tartaros, det dybeste og dunkleste sted i underverdenen.

Efterfølgende giftede jeg med min søster Hera og tildelte min bror Poseideon havet og min anden bror Hades underverdenen, mens jeg selv tog kontrol over himlen.

Jeg styrer! 

Zeus - gudernes konge 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar