søndag den 1. september 2013



Antikkens Don Juan: Del 1


Mål i sigte!
Nu er det ikke for at blære mig meget, men mit liv som ægtemand og kvindebedårer er ret så heftigt, at selv de største scorekarle må samlet gabet op igen efter at have kigget på min umådeligt imponerende scoretavle.
Jeg har været gift intet mindre end tre gange. Min første kone gik under navnet Metis og var en titan. I starten gik ægteskabet ganske fornuftigt indtil den skæbnesvanger dag, hvor jeg fik nyheden om at jeg, ligesom min far, ville blive væltet af en af mine børn.

Uden nærmere omtanke, gik jeg spontant til værks og slugte Metis. Det var måske ikke den smarteste beslutning, og dog, da jeg på mystisk vis fik absorberet alt hendes kløgt.

Som tiden den gik, fik jeg en forfærdelig hovedpine, som ikke ville ophøre. Smedeguden Hefaistos fik denne speciale idé at give mig et gok med hans store smedehammer. Som et vildt tordenskrald ramte den tunge smedehammer min hovedbund, som klækkede og på forunderligvis sprang Athene ud. Udvokset og klædt på til kamp.

Hera var ligbleg og i hendes voldsomme raseri fødte hun Hefaistos!, det' sygt ikke? Men den er sgu god nok.

Med Metis ude af billedet var det tid til at finde en ny Hustru. Denne gang faldt valget på titanen Themis, som var det gamle symbol på lov og orden, jeg er det nye symbol huehue. Sammen med Themis fik vi to sæt trillinger. På uvist facon blev jeg skildt fra Metis og jagten på en ny kone kunne begynde,

Valget faldt på min kære søster Hera, som også er min sidste kone, forhåbentlig. Sammen med Hera fik vi krigsguden Ares.

Vi snakkes

Zeus - kvindernes ven











Ingen kommentarer:

Send en kommentar